poniedziałek, 30 listopada 2015

6. Kalendarz adwentowy dla dzieci - seria 1 z 10

Święta tuż tuż a co za tym idzie wielkie przygotowania. Magia świąt towarzyszy nam od najmłodszych lat. Warto przekazywać tradycje z pokolenia na pokolenie. Aby umilić ten czas oczekiwania na Boże Narodzenie został stworzony kalendarz adwentowy, który od pierwszych dni adwentu odlicza nam miło czas do Wigilii.


Z dzieciństwa pamiętam taki kalendarz wypełniony czekoladkami . Przyznam szczerze że jako dziecko wyjadałam wszystkie czekoladki na długo przed Wigilią :). Teraz w sklepach można spotkać wymyślne gotowe kalendarze ze słodyczami w środku po kalendarze do zrobienia z gotowych elementów.

Ja jako osoba cierpiąca na chroniczne Hand Made postanowiłam zrobić wszystko (prawie wszystko :) sama. W Internecie można znaleźć wiele inspiracji na ten temat. Ja postanowiłam iż w tym roku będzie królował Mikołaj.

Potrzebne rzeczy:
- brystol
- ołówek i gumka ( gumka szczególnie  się przyda :)
- pędzelki
- farbki – ja użyłam akwareli
- wata
- klej
- 24 jajka po Kinder Niespodziankach
- cienka wstążeczka w różnych kolorach




Etap pierwszy – szkic i malowanie



Godzina ok. 21:00
Na Internecie znalazłam tuto riala jak narysować buzię Mikołaja KLIK.
Trochę mazania gumką i buźka gotowa. Czas na farby. Tu nie było łatwo bo ostatni raz malowałam farbami w szkole średniej… Tadam :) pomalowałam i nawet byłam zadowolona z efektu. Ale zaraz zaraz chyba czas się kłaść, film się skończył a w domu cisza :). Ups jest godzina 2:36 najwyższy czas na sen.  Opłacało się siedzieć a raczej stać do późna bo rano mąż był w szoku a dziecko w skowronkach na widok rysunku :).


Etap drugi – przyklejanie brody

Do tej pracy potrzebny był ciężki sprzęt poza klejem i waty :). Ktoś musiał ogarnąć wszem obecne watowe kulki.



















Gotowe Mikołaj skończony :)




Etap trzeci – główny kalendarz z jajek :)

W jajkach po Kinder Niespodziankach – dostałam je, nie zjedliśmy tyle :) - zostały zrobione dziurki oraz zostały opisane numerkami od 1 do 24 w wiadomym celu :D. Przez dziurki przewlekłam wstążeczki i przycięłam na odpowiednią długość. Wstążeczki przykleiłam do taśmy klejącej, którą następnie przykleiłam z tyłu ramki w której wisi portret Mikołaja :).




Ponieważ w jajkach nic się nie zmieści większego, włożyłam do nich karteczki z zadaniami na dany dzień.  Za każde wykonane zadanie jest nagroda :D słodycz, którą dzieci wielbią ponad wszystko oraz drobny upominek.




Napiszcie jak Wy umilacie swoim dzieciom oczekiwania na Święta :)




2 komentarze:

  1. Piękny kalendarz! Nie dość, że świety pomysł - to jeszcze ile przy tym zabawy :)))))) Ciekawa jestem jakie zadania się znajdują w jajkach? Buziaki dla pomocnika :)

    OdpowiedzUsuń